Man ska aldrig säga aldrig

Det hinner gå lång tid mellan mina inlägg men det är bara för jag har viktigare saker för mig just nu. Som
Att övervinna rädslor och renovera hus. 

Idag tänkte jag iaf lägga hus och renoverings snacket åt sidan för att prata om andra saker. 

I hela mitt liv har jag haft en längtan och ett sug i magen efter att få rida och syssla med hästar. Jag har aldrig tagit tag i det och jag har gjort det vi människor nog är bäst på att göra.. Kommit med undanflykter! "Jag kan inte" "jag väger för mycket" "man kan inte börja som vuxen" "jag kommer se dumm ut" "jag gör säkert bort mig" 
MEN VET NI? För två månader sen bröt jag alla murar jag byggt upp. Jag sa "vem fan bryr sig om jag ser dumm ut" & "jag tänker göra bort mig tusentals gånger, i dont give a f.. " 
Och nu är jag igång med ridningen! 
Jag har ridit allt från skolade Pre hästar (nykastrerad & hingstig) till skogsmulle hästar i småland skogar, till ridskolehästar men idag mina vänner så bröt jag den största muren när jag satte mig på Kristinas Castro. Jag red den största hästen jag någonsin ridit. Helt fantastisk kännsla. Och nu känns de andra hästarna så ofarliga och gulliga. Castro, han är stilig! Jag vågade mig inte på att gallopera idag på honom men jag travade runt på honom och det känndes magiskt. Han skötte sig exemplariskt idag och kristina var så sjukt lycklig vilket gjorde mig lycklig! 

Föresten vill jag passa på att nämna att inget av detta hade varit möjligt utan min fina vän kristina. Hon har stöttat, puschat och berömt mig. Hon har lärt mig massor & får mig att våga och tro på mig själv! <3 inte ofta man får äran att lära känna så fantastiska människor i vuxen ålder.. Henne håller jag hårt i! ❤️










Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fridamalmgren.blogg.se

Mitt namn är Frida, 26 och bor i Trelleborg med min familj. Förlovad med Tobias och tillsammans har vi dottern Liia som är 2år!Chihuahuan Theo får vi inte glömma. Följ vårt familjeliv, mina tankar och åsikter och min viktresa -42kg

RSS 2.0